Knerten

Knerten holder til i naturhuset, lavvoen og brakka - og aller mest ute i skogen. Vi er "utebarn" og er i år tre, fire og femåringer.

Thorbjørn og Lars er pedagogiske ledere, Irene er barnehagelærer og Vera er pedagogisk medarbeider.

De eldste barna, førskolebarna, har egne turer, aktiviteter og åpen landhandel høst og vår.  Dessuten har de fin lavvo som er et flott samlingsted.

Naturen som hovedkilde.
Naturen vår hovedkilde til læring og lek. Vi kaller det naturnærvær. Her boltrer vi oss gjennom dagen med det vi oppdager på vår vei.  Mat trenger vi for å utvikle oss og drivhuset og kjøkkenhagen gir oss næring. Vår eminente kokk Tatjana tryller ingrediensene sammen til et herlig varmt måltid hver dag.

Vi utforsker og bruker mange av de gamle husene på Friluftsmuseet. Her er det mye gammel historie som vi formidler til ungene og som de selv opplever. Barna jobber mye med ulike kunstprosjekter, i naturen og med ulike materialerer.