Livsgledebesøk på Losjeplassen

Det gode møte mellom generasjoner

En gang i måneden besøker femåringene de eldre på Losjeplassen bo- og servicesenter.

I dagligstuen møtes vi til felles glede.

Vi håndhilser når vi kommer. God dag, jeg heter .... Hva heter du? Og så forteller vi om den fine barnehagen vår! At vi holder til i skogen på Spiralen. Vi tar årstiden med oss. I dag sang vi "Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski ...". Og så sang vi om at vi er noen snømenn.

Når våren kommer skal vi plukke med oss vårblomster slik at vi kan pynte i stuen.

Noen ganger leser vi eventyr også, eller lager noe, og så spiller vi spill sammen. Ludo er det mange som kan, og ringspill. Det spilte vi i dag. I dag traff to blink - en av de eldre og et av barna. Men det viktigste er at vi er sammen, og at vi skaper liv og glede! Mange synes bare det er fint å se på oss, og så synes de det er ekstra stas når vi synger sanger de kjenner fra den gang de var barn.

"Da klokka klang, så fort vi sprang

og ingen stod igjen og hang ..."

I dag sang vi den, og da klappet de for oss. Den sangen kjente de godt.

Det er godt å glede andre, da blir vi glade selv også.