ULNA- barnehagene benytter PBL Mentor Kidplan som kommunikasjonsløsning med foreldrene.

En av våre Tjenesteledere, Maren, har blitt intervjuet av PBL Mentor.

Utdrag fra intervju av PBL Mentor:

- Nå har vi kommunikasjon med foreldrene rett i lomma og appen er helt fantastisk for å nå ut med beskjeder, sier Maren Claussen i Carpe Diem Idrettt- og naturbarnehage

Mer miljøvennlig

Tilbakemeldingene fra foreldrene tyder også på at PBL Mentor Kidplan har truffet godt.

– Foreldrene er kjempefornøyde med den nye kommunikasjonsløsningen. Nå får de beskjed om når barnet har fått skiftet bleie og når det er levert og hentet. De kan følge hele barnehagedagen fra mobilen på jobb, sier Claussen.

Opplever du at dere i større grad når ut til foreldrene med beskjeder nå enn tidligere?

– Absolutt. Vi har en mer jevnlig dialog og gjennom Kidplan kan foreldrene stille enkle praktiske spørsmål som de får svar på raskt. Vi har rutiner for å sjekke Kidplan jevnlig slik at spørsmål fra foreldre skal besvares hurtig, forklarer Maren Claussen.

Se videointervju her: PBL Mentor intervju med Tjenesteleder Maren Claussen

Les hele saken på PBL Mentor sin nettside: Fordelene med PBL Mentor sin kommunikasjonsløsning